Godziny | Rodzaj zajęć |
---|
7:00-8:30 | Zabawy wg inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna, obserwacja dzieci. |
8:30-8:45 | Zabawa ruchowa. |
8:45-9:00 | Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wprowadzanie w kulturę bycia, wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania. |
9:00-9:15 | Zabawy wg inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. |
9:15-10:00 | Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, realizowane według założeń nowej podstawy programowej. Tworzenie warunków do zorganizowanej aktywności ruchowej. |
10:00-10:20 | Zabawy wg inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna, obserwacja dzieci. |
10:20-10:30 | Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku. |
10:30-11:40 | Organizowanie pobytu dzieci w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. – gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. |
11:40-12:00 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. Wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. |
12:00-12:30 | Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami. |
12:30-13:00 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. |
13:00-14:15 | Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie. |
14:15-15:00 | Zabawa ruchowa. Czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku. |
15:00-17:30 | Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna prowadzona indywidualnie i w małych zespołach. Zajęcia grupowe ze specjalistami (język nowożytny, logopeda, instruktor zajęć sportowo-zdrowotnych). Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób, tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. |
13:00-17:30 | W różnych grupach wiekowych organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dzieci. |